Cerita Dari: Asmah (Malaysia)

Saya Asmah dari Malaysia. Saya ingin berkongsi pengalaman seram dengan teman-teman di seberang. Kisahku ini terjadi pada 2000 ketika saya masih belajar di Universiti Teknologi Mara di Sabah, Malaysia. Pada ketika ini adalah awal tahun dan pelajar-pelajar sedikit bebas kerana kelas belum bermula.

Saya tinggal di asrama dan ramai juga teman-temanku yang lain tinggal di asrama. Malam itu saya tumpang bilik teman karibku, malam itu kebanyakan pelajar-pelajar tidur agak awal kerana belum ada pembelajaran. Malam itu saya menulis diari seperti biasa, temanku yang lain sudah ngantuk dan mau tidur. Saya baritau mereka supaya jangan menutup lampu kamar, tapi cuma buka lampu meja sahaja, saya memang takut gelap.

Sudah agak lewat malam, jam menunjukkan 11.30 malam, mata saya sudah ngantuk sekali. Saya tidur disebelah teman karibku. pada malamnya… tiba-tiba saya terbangun, seperti ada sesuatu yang suruh saya bangun. Mata saya terus terlihat satu lembaga hitam duduk di hujung katil tempat saya tidur dan sedang memerhatikan saya, pada masa itu saya antara sedar dan tidak, saya terus memerhatikan lembaga itu. Kedudukan lembaga itu sangat dekat dengan kaki saya.

Lebih kurang 1 minit saya memerhatikan lembaga itu, baru saya sedar bahawa lembaga yang saya perhatikan itu, sedang memerhatikan saya. Lembaga itu sedang duduk dan rambutnya pendek. Saya terus pejam mata saya dan baca apa yang saya ingat… lebih kurang 5 minit teman karib saya bangun dan saya terus bangunkan dia dan menceritakan semua yang baru terjadi. Keesokan hari, saya dan teman karib saya pindah kamar. Saya sangat phobia dengan gelap sampai ke hari ini.

NB: Lembaga = Sosok/Bayangan

  • Selesai membaca? Jangan pergi dulu! 😉

    Minta waktunya sebentar dong, plis sebentaaarrr doang. Gak sampe 5 menit saya janji. Anandastoon minta saran dan komplain kalian di formulir berikut untuk membuat situs ini menjadi lebih baik. Komplain kalian sangat berarti bagi Anandastoon. Makasih ya sebelumnya.
    Oiyak! Untuk melihat apakah saran kalian didengar Anandastoon atau tidak, bisa cek ke halaman penerapan komplain berikut...


    Diskusi dengan Anandastoon


    Anandastoon baru saja buat forum untuk diskusi dengan sesama pembaca. Temanya banyak, mulai dari pengalaman horor, menarik, travelling, curhat, tanya jawab, programming, dan lain sebagainya. Mari kunjungi Forum Anandastoon

  • 0 Jejak Manis yang Ditinggalkan

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Kembali
    Ke Atas
    Mode Gelap